A személyes azonosításra alkalmas adatok (PII) az egyén szabadságával, méltóságával és integritásával járnak együtt. A személyazonosításra alkalmas adatok a felhasználó tulajdonát képezik, és mint ilyeneket védeni kell – a születési dátum, a rassz és a kórtörténet érzékeny adatpontok.
Emiatt a vagyonvédelmi információs korszak az adatvédelmet az egyik legfontosabb emberi jogi kérdéssé változtatta jelen pillanatban. Ez mindenkit érint, aki megosztja információit vállalati vagy kormányzati szervezetekkel. Tehát az adatvédelem mindenkit érint.
A vagyonvédelem és az adatvédelem fejlődése
Az adatvédelem nem mindig volt általános, amíg az internet nem változtatta meg a vállalkozások felhasználói adatok gyűjtését. Az adatvédelmi környezet olyan volt, mint a fegyveres biztonsági őr az internet kezdeti napjaiban.
A digitalizáció egy olyan felhasználói adatfolyamot hozott létre, amelyhez a vállalatok tetszés szerint hozzáférhettek anélkül, hogy megfizették volna az árat vagy bármiféle felelősséget vállalnának. A felhasználók ritkán tudták, hogy milyen információkat gyűjtenek össze, vagy hogyan fogják azokat tárolni és felhasználni.
De ez végül megváltozott. Az emberek azt tapasztalták, hogy a cégek az engedélyük nélkül gyűjtik és pénzzé teszik személyes adataikat. A felhasználók hozzáértőbbé váltak abban, hogyan és milyen célból követik online a felhasználói adatokat. Követelték, hogy éljenek hozzájárulási jogukkal adataik gyűjtéséhez, tárolásához, felhasználásához és értékesítéséhez.
A kormányok léptek közbe, és különféle adatvédelmi törvényeket fogadtak el az adatok védelme érdekében. Az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete (GDPR) 2018-ban, a kaliforniai fogyasztói adatvédelmi törvény (CCPA) pedig 2020-ban lépett hatályba.
Ennek ellenére az adatszivárgás komoly aggodalomra ad okot, és az amerikai internetfelhasználók 81% -a úgy érzi, hogy nincs befolyása a vállalatok által gyűjtött személyazonosításra alkalmas adatokra.
A modern adatvédelem három összetevője
A modern kori adatvédelem nem arról szól, hogy a személyes adatokat egy zárszekrénybe helyezzük. Arról van szó, hogy egyensúlyt kell találni a személyazonosításra alkalmas adatok megosztása és a személyes adatok felhasználásával kapcsolatos személyre szabottabb felhasználói élmény között.
Az összetett tájon való eligazodáshoz három fő elemet kell figyelembe venni. Az adatvédelem elsődleges, felhasználó-központú megközelítés. A vállalatoknak az adatkezelés során először az adatvédelmet, felhasználóközpontú megközelítést kell alkalmazniuk. A vállalkozásoknak szigorú biztonsági intézkedéseket kell betartaniuk, és átlátható adatkezelési gyakorlatot kell alkalmazniuk. A személyes adatok gyűjtése, feldolgozása és tárolása során követniük kell az átláthatóság, a törvényes cél, az arányosság és az adatminőség általános elvét.
Az információ védelme egy dolog, de egy másik dolog, ha nem osztják meg vagy értékesítik azokat harmadik féllel. Éppen ezért kevesen bízzák meg adataikat a Google-ban és a Facebookban, mert ezek a platformok pénzt keresnek abból, hogy a felhasználók személyes adatait felhasználják hirdetések értékesítésére. Mivel a felhasználók 87% -a hajlandóbb olyan cégektől vásárolni, amelyek megfelelően kezelik a személyes adatokat, a felhasználói adatok védelmének tiszteletben tartása nem csupán az emberi jogok kérdése – ez elengedhetetlen a bizalomépítéshez és az eladások ösztönzéséhez.
A rejtvény utolsó darabja a beleegyezés kezelése, amely magában foglalja az információk gyűjtésére és tárolására vonatkozó engedély megszerzését, valamint a fogyasztók számára azt a lehetőséget, hogy a jövőben bármikor visszavonhassák ezt a hozzájárulást, például a GDPR elfelejtéséhez való jogát . A biztonsági vezetőknek képesnek kell lenniük arra, hogy közöljék a fogyasztóktól kinyert adatok típusát, és kérésre megtalálják és töröljék azokat.
A vagyonvédelem jövője
Itt az adatvédelem kora. A vállalkozásoknak foglalkozniuk kell az internet egyre inkább magánjellegű és decentralizált jellegével. Az adatvédelem prioritása lesz a kulcsa annak, hogy több értéket biztosítsunk a felhasználóknak, miközben elnyerjük bizalmukat a hosszú távú kapcsolatok kialakítása érdekében.
A személyes adatok védelmét szolgáló platform használatával a szervezetek biztonságosan tárolhatják és kezelhetik a felhasználói személyazonosításra alkalmas adatokat, miközben továbbra is hasznosítják az információkat, amelyek értékes betekintést nyújtanak a személyre szabáshoz. A biztonsági vezetők meghatározhatják a felhasználó preferált kapcsolattartási preferenciáit, azt, hogy milyen gyakran látogatnak meg egy webhelyet, és így tovább. Az adattároló még az érzékeny felhasználói adatokhoz való kiváltságos hozzáférést is szabályozhatja szerepkörönként, és biztosítja, hogy a felhasználók csak azokhoz az adatokhoz férhessenek hozzá, amelyekre feltétlenül szükségük van anélkül, hogy érzékeny ügyféladatokat osztanának meg.